Van plofkip in de supermarktschappen tot plastic soep in de wereldzeeën. Van het vrijhandelsverdrag TTIP tot de Zwarte Piet-discussie. Elke geëngageerde burger heeft er wel een mening over. Daarmee zijn het bij uitstek voorbeelden van issues: onderwerpen die beroeren, verbinden en vragen om actie. Veel organisaties zien maatschappelijke issues als een bedreiging. Iets om te negeren, of, zodra het echt niet anders kan, op te reageren. Een achterhaalde strategie. We leven tenslotte in een tijd waar één simpele tweet de opmaat kan zijn naar een heuse mediastorm. Een tijd waarin je ogen sluiten voor wat er in de maatschappij leeft, zo ongeveer de snelste route is richting reputatieschade.
Bij De Issuemakers geloven we dan ook in een proactieve houding. En zien we issues niet als bedreiging, maar als kans. Een kans om je organisatie maatschappelijk te positioneren, mensen aan je te binden en, wanneer de situatie daar om vraagt, voor de troepen uit te lopen. In onze aanpak maken we gebruik van veel verschillende disciplines binnen public affairs, public relations en (corporate) communicatie. Wij werken graag voor organisaties die maatschappelijke impact hebben of willen hebben.
Wil je meer weten over onze werkwijze of de verschillende diensten en producten die we leveren? Kijk dan rustig rond op onze website, of neem contact op voor een afspraak.