Iedere dag weer gebruiken twee miljard mensen producten van Unilever om er goed uit te zien, zich goed te voelen en meer uit het leven te halen. Partners voor het leven
Met meer dan 400 merken die zich richten op gezondheid en welzijn zijn wij als geen andere onderneming op zo veel verschillende manieren zo nauw betrokken bij het dagelijks leven van mensen. Onze productenportefeuille varieert van uitgebalanceerde voedingsmiddelen tot verwen-ijs, betaalbare zeep, weldadige shampoos en producten voor de dagelijkse huishoudelijke verzorging. We produceren leidende wereldmerken als Lipton, Knorr, Dove, Axe, Hellmann’s en OMO, naast vertrouwde lokale merken als Blue Band, Pureit en Suave. Verantwoord ondernemenSinds de oprichting van Lever Brothers door William Hesketh Lever in de jaren 1890 staan merken met een maatschappelijke missie al centraal binnen onze onderneming; tegenwoordig vormt maatschappelijk verantwoord ondernemen de basis van onze strategie. In 2010 hebben we het Unilever Sustainable Living Plan geïntroduceerd – een reeks doelstellingen die ons helpen bij het bereiken van ons uiteindelijke doel: de omvang van ons bedrijf verdubbelen en tegelijkertijd onze invloed op het milieu tot een minimum terugdringen. Om duurzaamheid te verankeren in elke fase van de levenscyclus van onze producten, werken we samen met onze leveranciers aan de ondersteuning van verantwoorde landbouwmethoden. Ook leren we veel van ngo’s en andere organisaties, want we realiseren ons dat we geen werkelijk duurzame onderneming kunnen opbouwen zonder deskundig advies. We vinden dat we als bedrijf een verantwoordelijkheid hebben tegenover onze consumenten en de gemeenschappen waarin we actief zijn. Overal ter wereld investeren we in de lokale economie en ontwikkelen we de vaardigheden van mensen zowel binnen als buiten Unilever. En via onze activiteiten en merken zijn we actief met tal van programma’s op het gebied van hygiëne, voeding, empowerment en milieubewustzijn. Impact en innovatie
We zijn ons ervan bewust dat innovatie essentieel is om te kunnen groeien. Met behulp van de nieuwste wetenschappelijke inzichten passen we onze merken voortdurend aan en verbeteren we hun voedingswaarde, smaak, geur en functionaliteit. Ieder jaar investeren we bijna € 1 miljard in onderzoek en ontwikkeling en we hebben overal ter wereld laboratoria waar onze wetenschappers nieuwe ideeën en technieken onderzoeken en hun kennis toepassen op onze producten. Onderzoek onder consumenten speelt een essentiële rol bij dit proces. Wij hebben een wereldwijd bereik dat door geen ander wordt geëvenaard en dit stelt ons in staat dichter bij consumenten in lokale markten te komen en zo hun uiteenlopende behoeften en prioriteiten te kunnen begrijpen. Over onze merken
Van oude vertrouwde merken als Lifebuoy, Sunlight en Pond’s tot nieuwe innovaties zoals de betaalbare Pureit waterzuiveraar: ons assortiment is net zo divers als onze consumenten overal ter wereld. Unilever heeft meer dan 400 merken, waarvan er 12 elk een omzet genereren van meer dan € 1 miljard per jaar. Veel van deze merken hebben al van oudsher een sociale missie, zoals de inspanningen van Lifebuoy om hygiëne te bevorderen via handenwassen met zeep en Dove’s campagne voor echte schoonheid. Ook hebben we een groot aantal reclamevakprijzen gewonnen op het prestigieuze Cannes International Advertising Festival, waaronder Advertiser of the Year 2010.