Acties

Eenvoudiger obligaties uitgeven?
Eenvoudiger obligaties uitgeven?
SponsorVisie
  Obligatieplan.nl zorgt ervoor dat u zelf het wiel niet hoeft uit te vinden. Alles wat u nodig heeft om succesvol onderhandse leningen aan te gaan of obligatie uit te geven krijgt u kant-en-klaar aangeleverd.  Denk aan concept leningvoorwaarden, een communicatieplan en plan van aanpak. Daarnaast helpen wij met een digitaal inschrijfformulier dat u op uw eigen website publiceerd en we zorgen dat u een live tussenstand op de website kunt communiceren. U krijgt bovendien een online platform in de uitstraling van uw vereniging waarmee u de administratie tijdens de looptijd wordt geautomatiseerd. U hoeft niets meer te verzinnen en u krijgt alle support die u nodig hebt. En de kosten? Die zijn afhankelijk van het opgehaalde bedrag. Uw succes is dus ook ons succes.   En successen zijn er! Zo haalde Hockeyclub Hurley meer dan € 400.000,- op en werd er meer dan € 600.000 opgehaald voor de natuurgolfbaan Terschelling. Elke week komen er nieuwe voorbeelden bij. Obligaties uitgeven bij leden en betrokkenen heeft, als alternatief voor lenen bij de bank, grote voordelen: Geen zekerheden en verpanding noodzakelijk Geen borgstelling door gemeente Lagere (rente)lasten Voor bestaande en nieuwe financieringen Ook gedeeltelijke financiering en combinaties met andere financieringsvormen mogelijk Fiscale mogelijkheden i.c.m. periodieke gift Door een obligatie te combineren met een periodieke gift ontstaat een groot fiscaal voordeel. Via deze link kan een rekentool worden aangevraagd waarmee alle mogelijke scenario's kunnen worden doorgerekend. Bij een annuïtaire lening van € 100.000,- met een looptijd van 10 jaar, een rente van 4% en een verplichte jaarlijkse schenking van € 37,- levert de club, vergeleken met een banklening tegen 5% rente, al een besparing van € 43.000,- op, terwijl het de deelnemers niets kost! Hierbij wordt vermogensrendementsheffing buiten beschouwing gelaten omdat deze per deelnemer verschilt. Met een rente van 4% en een sluitende begroting zonder schenkingen is de Belastingdienst bereid vooraf goedkeuring te geven. Wij hebben goede contacten bij de Belastingdienst en kunnen hierbij faciliteren. Veel clubs en accountants en fiscalisten vinden een rente van 4% te behoudend en een hogere rente verdedigbaar, gezien het feit dat er geen zekerheden tegenover de lening staan en gezien soortgelijke leningen, vaak nog wel met diverse zekerheden, veel hogere rentepercentages kennen (zie: www.collincrowdfund.nl en www.geldvoorelkaar.nl). Wij adviseren clubs de gekozen rente te laten ondersteunen door een advies van een onafhankelijk specialist (accountant/fiscalist). Periodieke giften aan een vereniging of ANBI zijn volledig aftrekbaar van het belastbaar inkomen, zonder drempel of maximum. Voor het vastleggen van een periodieke gift is geen notaris meer nodig. Een onderhandse akte is voldoende. Deze aktes en overige contracten zijn beschikbaar in de toolkit. De lage spaarrente bij de bank maakt het voor de leden financieel aantrekkelijk om gebruik te maken van obligaties. Hiernaast is de ervaring dat leden van een club heel graag hun eigen club willen helpen. zeker als ze er zelf ook financieel op vooruit kunnen gaan! Er kan voor gekozen worden een voorwaarde te stellen dat de mensen die een lening verstrekken ook een periodieke gift moeten doen. Hierdoor worden over de looptijd duizenden en soms zelfs tienduizenden euro’s bespaard, terwijl het lid toch een rendement kan hebben op de obligatie. Een absolute win-winsituatie dus! Een uitleg van deze constructie en vindt u in onderstaande video.       Heeft u nieuwe plannen die u wilt financieren? Heeft u geld nodig voor nieuwe plannen, zoals de (ver)bouw van een kantine, aanleg van een nieuw veld of de aanschaf van een zaalhockeyhal. Dan kunt u direct profiteren van de voordelen die obligatieplan.nl biedt. U bespaart hiermee al snel duizenden euro's voor de vereniging. Heeft u een lopende financiering? Heeft uw organisatie al een lopende financiering? Dan kunt u die bestaande lening nu herfinancieren door middel van het uitgeven van obligaties aan de leden. Hierdoor kunnen aanzienlijke besparingen worden gerealiseerd. Zeker als u gebruik maakt van de fiscale mogelijkheden van een periodieke gift.        
Meer effect, meer sponsors
Meer effect, meer sponsors
SponsorVisie
Sponsoring kan meer zijn dan alleen gunnen. Met het SponsorPortaal van SponsorVisie biedt een club haar sponsors een platform waardoor actief adverteren mogelijk is. En dat werkt! Uitingen zijn 5x effectiever dan alleen een logo en een sponsor bepaalt zelf wanneer hij welke uiting communiceert en dat zorgt voor meer resultaat! Een kans voor verenigingen Met het SponsorPortaal hebben sponsors de gelegenheid om zich aan de specifieke doelgroep, de leden en toeschouwers van uw vereniging, te presenteren, met specifieke uitingen voor deze doelgroep. Concreet houdt dit in dat de logo's van de sponsoren op uw website en op de schermen in uw clubhuis worden vervangen door actiematige uitingen, die de sponsoren zelf op elk gewenst moment kunnen aanpassen. Een sportzaak kan daardoor wekelijks een speciale aanbieding voor leden van uw vereniging promoten (bijv. korting op een voetbalshirt) en een makelaar toont hier de nieuw in de verkoop genomen woningen. De kans dat de sponsoren hierdoor concreet business genereren uit de doelgroep is vele malen groter en het wordt derhalve nog interessanter om sponsor van uw vereniging te zijn. Wij bieden dit concept op verschillende wijzen aan. O.b.v. van een jaarlijkse licentie vanaf € 250,-. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op!   Een nog grotere kans voor sponsoren en adverteerders Via het SponsorPortaal is het mogelijk om actiematig de doelgroep van uw bedrijf via sportverenigingen te bereiken.   De advertentie is via het SponsorPortaal door de adverteerder of sponsor zelf te onderhouden. De inhoud van de uiting kan op elk gewenst moment worden aangepast.Adverteren via verenigingen is zeer aantrekkelijk. Via verenigingen wordt een zeer gerichte groep bereikt. De website van de verenigingen wordt veelvuldig door de leden bezocht De  doelgroep is van een gelijksoortig opleidings- en sociaal niveau en kent veel interactie. Het bestede advertentiebudget komt terecht bij lokale sportverenigingen en hiermee toont u uw maatschappelijke betrokkenheid (MVO). Sportsponsoring heeft een positieve connotatie waardoor het merkbeeld van uw organisatie bij de doelgroep positief wordt beïnvloed. Adverteren via verenigingen is zeer voordelig (tot 5x goedkoper dan regulier adverteren) Landelijk bereikVia een groeiend aantal verenigingen heeft u via het SponsorVisie een landelijk bereik. Wilt u meer weten over het adverteren via het SponsorPortaal, neem dan contact op met Peter van Baak van SponsorVisie op  06-41942715, of via onderstaande contactknop.